De rust van Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu De rust van Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu

De rust van Nepal

Door: DienyWinter

Blijf op de hoogte en volg Dieny

04 Oktober 2010 | Nepal, Kathmandu

Hallo, hier zijn we weer!
Verder met mijn verhaal. Ik heb nog enkele dagen achterstand.

Nadat we e.e.a. in Kathmandu bezichtigd hadden vertrokken we door de bergen naar Chitwan. Hier hebben we gelogeerd in een soort cottage midden in de wildernis. Was een enorm leuke ervaring. Op het programma stond een rondleiding bij de olifantenopvang, safari, tocht over de rivier per kano met krokodillen- en vogelspotten en voor diegene die dat wilde, de mogelijkheid om een olifant te wassen. Jurgen heeft zich aangemeld. Hij had de dag van zijn leven met drie vrouwen, sorry vier vrouwen, de olifant was nl. ook een vrouwtje. Natuurlijk heb ik hiervan enorm veel foto's geknipst.
S'avonds trad er een groep op, soort folksdans en was er een Nepalees diner ter afsluiting.

Het was ontzettend leuk om te zien hoe de lokale bevolking hier leeft. Hier hebben we uitaard ook wat kleing achter gelaten die we toch niet meer nodig hadden. De kinderen van de dorpen spreken allemaal engels en het zijn schatjes, stuk voor stuk. Aandoenlijk met blote voeten lopen ze in het zand de ene met een enorme snotterbel, de ander met glunderende ogen, van die ondeugd-oogjes, schitterend. Maar ze zijn vrolijk en heel dankbaar.

De tocht in de kano was enorm rustgevend, die stilte en dan de geluiden van de vogels, geweldig.
De krokodillen verstoppen zich meest tussen het riet, maar ook die hebben we gezien, dankzij de bootsman die er een neusje voor had en ons de juiste plekken aanwees.

Ook stond dus de safari op het programma. Nou dat was een belefenis! Ik heb het overwonnen want wilde dit niet missen! Op iedere olifant een bakkie waar je met 3 of 4 personen in moest klimmen, en dan maar hopen dat je heel door de wildernis gevoerd wordt. Geweldig was dat! We hebben wild gezien zoals, neushoorn, wilde zwijnen, herten, de meest kleurrijke voegels etc.


Heerlijk om na de drukte in de grote stad nu helemaal tot rust te komen en te genieten van de natuur.

Na Chitwan ging de reis naar Pokara, de tweede grote stad van Nepal. Pokara ligt aan een groot meer en heeft vele kleine winkeltjes. Dus hier worden souveniers gekocht en maar onderhandelen, want dat moet je hier.

We krijgen hier eindelijk wat tijd voor onszelf en iedereen is daardoor ook opgelucht, want het programma was tot nu toe vol, overvol te noemen.


Welnu inmiddels ben ik een beetje bij en vandaag is dus onze tweede dag in Pokara.
Van hieruit zie je de hoge bergtoppen van de himalaya, vooral s'morgens vroeg.
Jurgen is vanmorgen gaan wandelen met onze gids en nog een paar mensen, terwijl ik vandaag wat tijd voor mezelf heb genomen en wat geshopt heb.

In de middag hebben we een Tibetaans klooster hier in de buurt bezocht waar hele jonge monniken van rond de 4 tot 10 jaar wonen die hier min of meer opgeleid worden. We konden toezien terwijl zij aan het bidden waren en op enorm lange fluiten, trommels etc. zichzlef begeleiden. Terwijl ik me in een hoekje terugtrek en even afsluit van het geheel, geniet ik van de klanken en krijg een enorm rustgevend gevoel over me.
Dit is voor mij een stukje afscheid nemen van Tibet, waar ik eigenlijk naar gesnakt heb, even een moment voor mezelf.

Een mooie dag was het, voor mij en ook voor Jurgen die ook genoten heeft van de wandeling.

Misschien tot morgen!

  • 04 Oktober 2010 - 15:10

    Jeannette:

    Nou, dat zijn weer een hoop indrukwekkende belevenissen achter elkaar maar het stuk over hoe je Tibet uit moet en waar dat mee gepaard gaat lijkt me absoluut geen prettige ervaring. Gelukkig "mochten" jullie. Stel je voor dat ze jullie hadden willen houden. Waren we nog tot aktie voeren genoodzaakt ook!! Enfin, de laatste loodjes zijn aangebroken. Nu maar hopen dat zij voor een prettig en ontspannen einde van de reis zorgen. Alhoewel? Olifantenritten, olifanten wassen, krokodillen, wild etc. Houd het maar bij de kloosters, bevolking en bekwaam je in de kunst van het afdingen. Ik beheers hem niet zo geweldig. Ik heb altijd zoiets van: wij kunnnen het missen en zij goed gebruiken en dan is het al gauw goed. Jullie gaven zullen dan ook een goede bestemming hebben gekregen. Alvast een paar fijne laatste dagen en een goede terugreis gewenst.
    Tot hoors.

  • 04 Oktober 2010 - 17:29

    Loes En Gerald:

    Hallo jullie 2!

    Alweer superleuk om alles te lezen. We kijken elke dag even of er nog mail van jullie is. Toen ik Sam en Sophie vertelde dat jullie op een olifant hebben gereden vonden ze dat wel spannend, maar ik moest niet vergeten te vertellen dat zij vandaag op de kermis op een kameel hebben gereden, hihihi!
    Nou, nog even doorgaan met genieten, en tot gauw maar weer!
    x Gerald,Loes en de kids

  • 04 Oktober 2010 - 17:59

    Elly En Hans:

    Mooi dat jullie dit samen kunnen beleven, de verslagen geven een indruk hoe jullie het allemaal ervaren.
    Jullie zullen er nog lang van nagenieten als ik zie wat jullie allemaal meegemaakt hebben.
    Nieuwsgierig zijn wij zeker naar de foto's, dit zullen er ongetwijfeld veel zijn.
    Geniet nog met volle teugen, nog mooie dagen gewenst.

    Groetjes Elly en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn spirituele weg

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2010

DE WAARHEID.......

06 Oktober 2010

Laatste dagen

04 Oktober 2010

De rust van Nepal

03 Oktober 2010

Cultuurshock

03 Oktober 2010

Verder door Tibet
Dieny

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 17654

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 08 Oktober 2010

Mijn spirituele weg

Landen bezocht: