Laatste dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: DienyWinter

Blijf op de hoogte en volg Dieny

06 Oktober 2010 | Nepal, Kathmandu

De laatste dagen van onze vakantie zijn aangebroken. Helaas ....... aan alles kot een einde.

Gisteren zijn we dus in het klooster geweest waar de jonge monikken aan het shanten waren onder begeleding van muziek, wat heel mooi was om te zien en horen. Vandaag maken we een trip naar een ander deel van Kathamandu nl. Potan. Een oud gedeelte van Kathmandu waar vele tempels te bewonderen zijn, ook wel gouden stad genoemd. Ben benieuwd.

In de middag besluiten we met een kleine groep van 9 personen nogmaals de grootste stoepa, de Bodnath, te bezoeken. We bestellen 3 taxi's en verheugen ons enorm. Misschien is dit de goede manier om de vakantie af te sluiten, de gedachte aan Tibet te laten bezinken. Voor mij in ieder geval wel, ik heb heimwee naar Tibet.
Bij deze stoepa krijg je echt nogmaals het "Tibetgevoel". Iets wat de rest van de groep ook zo voelt.
Heerlijk is het om op je gemak hier rond te lopen. Driemaal om de stoepa (hoort zo) en de gebedsmolens te draaien.

Vanavond krijgen wij van Fox een afscheiddiner aangeboden, omdat onze Nederlandse gids ons eerder moest verlaten. Een echt Nepalees diner (zittend op kussens en zonder schoenen) onder het genot van een Nepalese show. Lijkt me leuk om het zo af te sluiten.

Ik moet zeggen dat ik de Nederlandse gids niet mis in die zin dat er eentje ontbreekt, want Mahesh (onze Nepalese gids) zorgt enorm goed voor ons. Voor mij zorgt hij iedere keer dat ik een aangepaste maaltijd zonder melk krijg, gewoon super.

Graag willen Jurgen en ik allen bedanken voor de hartverwarmende reacties, mailtjes, sms-jes etc. Helaas waren wij niet in staat om ze te beantwoorden, maar dat komt in Nederland wel.

Ik zou zo zeggen: tot ziens in Nederland, hoop dat jullie in ieder geval van de verhalen hebben genoten.

Liefs, Jurgen en Dieny!

  • 06 Oktober 2010 - 04:49

    Hedy:

    Hoi Dieny en Jürgen.
    Wat gaat de tijd snel als je zoveel moois ziet en mee mag maken. Ti's wel duidelijk dat jullie het heel erg naar de zin hebben. Ben zeer benieuwd naar de foto's. Je hebt me wel geprikkeld door je verhalen.
    Grt hedy

  • 06 Oktober 2010 - 04:50

    Sandra (zus Jeroen):

    Nou echt wel dat we genoten hebben van jullie verhalen! Ik weet zeker dat je een hele mooie ervaring met je mee draagt! Geniet nog van de laatste dagen en een goeie reis terug.

  • 06 Oktober 2010 - 05:47

    Henny:

    dieny, of wij genoten hebben?? we hebben de reis van ver af mogen meemaken!! alle mooie verhalen, de foto's, het was of we er even bijwaren.
    Geniet nog van de laatste dagen en een hele goede thuisreis gewenst!!

  • 06 Oktober 2010 - 16:12

    Cora:

    Tja, en nu is de eindreis al weer in zicht. Jullie komen terug met een gigantische rugzak vol ervaringen impressies en
    herinneringen. Ben er erg benieuwd naar. Wij hebben in ieder geval genoten van het reisverslag en kijken uit naar de foto's
    Neem met een goed gevoel afscheid en wie weet kun je zeggen : "tot.....???"
    Wens jullie een voorspoedige thuisreis en we zien elkaar gauw.
    Liefs, Cora en René

  • 07 Oktober 2010 - 07:23

    Dick :

    Nou, Dieny, dat was genieten, die verhalen van jou en Jürgen. Natuurlijk is iedereen hartstikke benieuwd naar de foto's en jullie enthousiaste herinneringen. Ik kom ze tzt graag ophalen in Limburg! Goede reis terug en bereid je voor op alweer een cultuurshock wanneer je je eigen huis binnenkomt.
    Liefs, Dick.

  • 12 Oktober 2010 - 07:24

    John Tumulero:

    Hoi Dieny en Jurgen,
    wat hebben jullie het bijzonder gehad, ik heb de foto's en je verslagen gelezen en ben diep onder de indruk. ik heb inmiddels al begrepen dat het boeddhisme nu ook jou op een heel diep niveau heeft aangeraakt. het is een verrijking van je leven wat je altijd bij je zult dragen, wie weet wordt je ooit officieel boeddhist, dan draag je de boeddha, de Sangha en de Dharma voor altijd met je mee. ie weet kunnen we ons ooit eens aanspreken met onze Boeddhistische naam.
    lieve groet,

    John en luciënne,
    ps
    nog bedankt voor de mooie souvenirs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn spirituele weg

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2010

DE WAARHEID.......

06 Oktober 2010

Laatste dagen

04 Oktober 2010

De rust van Nepal

03 Oktober 2010

Cultuurshock

03 Oktober 2010

Verder door Tibet
Dieny

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 17652

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 08 Oktober 2010

Mijn spirituele weg

Landen bezocht: