Waarom Tibet? - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu Waarom Tibet? - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu

Waarom Tibet?

Door: DienyWinter

Blijf op de hoogte en volg Dieny

27 Juni 2010 | Nederland, Brunssum

Hallo allemaal, vrienden, familie en mensen die mij en mijn man Jürgen op onze reis willen volgen, een voor mij heel bijzondere reis!
Hoe ben ik ertoe gekomen om deze reis te gaan maken?
Sinds enige tijd heb ik Reiki, hetgeen inhoudt dat je o.a. bezig bent met je spirituele weg en jezelf ontplooien op dit gebied.

In november hoop ik 60 jaar levenservaring te bereiken. Dan begin ik (voor mijn gevoel) aan mijn laatste levensfase. Dat heeft me aan het denken gezet. Wat zou ik nog graag in die laatste fase willen doen?

Welnu,zoals anderen een bedevaartstocht maken naar Santiago de Compostella om tot bezinning te komen, zie ik een reis naar Tibet als soort van bedevaartstocht om tot die bezinning te komen. Ik weet inmiddels wel het antwoord op die vraag: "wat wil ik in die laatste levensfase", maar Tibet zal mij waarschijnlijk de bevestiging geven van mijn invulling voor deze tijd. Het land is voor mij sterk verbonden met de Reiki en spiritualiteit.
De mensen, de levenswijze en ook het Boeddhisme boeien me enorm.

Klinkt allemaal wat zwaar, dat is niet de bedoeling, maar ik wil toch even mijn intentie weergeven.

Nadat ik Jürgen te kennen had gegeven dat ik naar Tibet wilde, heeft hij later gezegd wel mee te willen gaan. Echter gaat Jürgen's interesse uit naar de cultuur en natuur en het fotograferen hiervan. Dat is prima, moet kunnen die combinatie. Hij laat me er ook helemaal vrij in, hetgeen ik zeer waardeer.

De reisverslagen zal ik dan ook vanuit mijn kijk beschrijven en natuurlijk zal Jürgen er tussendoor ook vermeld worden, zeer zeker door zijn foto's, die ongetwijfeld mooi zullen zijn.

Zo dat was mijn eerste verslag. In het volgende zal ik iets meer vertellen over de voorbereidingen.

Hoop dat het voor iedereen een beetje interessant wordt,

groetjes,
Dieny

  • 28 Juni 2010 - 17:08

    Marion:

    Hallo Dieny,

    ik weet dat jij deze reis dolgraag wilt maken. Geniet alvast van de voorbereidingen en ik zal je verslagen zeker lezen.

    Gr Marion

  • 28 Juni 2010 - 18:32

    Hedy:

    Hoi Dieny en Jurgen,

    We hebben het er al diverse keren over gehad, jullie reis naar Tibet. Ik weet zeker dat het een mooie aanvulling voor je spirituele IK en een verrijking van je Reiki zal zijn. Ik zal met veel plezier je verslag volgen, liefs, Hedy

  • 29 Juni 2010 - 09:34

    Patrick Grothues:

    Hallo Tibet reizigers,

    Tasjadele,
    ik wens jullie een ongelofelijke mooie reis naar het dak van de wereld, Tibet.
    Ik ben ervan overtuigd dat het voor jullie een levenservaring wordt.
    De weg is het doel, veel plezier met voorbereiden. Ik volg jullie graag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Brunssum

Mijn spirituele weg

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2010

DE WAARHEID.......

06 Oktober 2010

Laatste dagen

04 Oktober 2010

De rust van Nepal

03 Oktober 2010

Cultuurshock

03 Oktober 2010

Verder door Tibet
Dieny

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 17654

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 08 Oktober 2010

Mijn spirituele weg

Landen bezocht: