Definitieve boeking van onze reis - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu Definitieve boeking van onze reis - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu

Definitieve boeking van onze reis

Door: DienyWinter

Blijf op de hoogte en volg Dieny

03 Juli 2010 | Nederland, Brunssum

Hallo luitjes,

Alweer mijn tweede verslag. Dit keer wil ik iets vertellen over de voorbereidingen die je toch moet treffen voor zo’n reis.

Eind vorig jaar kwam dus het idee “reis naar Tibet” naar voren en begon het zoeken via de websites naar de juiste reisorganisatie, welke kiezen we?
Uiteindelijk is de keus gevallen op Fox reizen. Een reisbureau van de ANWB waar we goede referenties over hadden gehoord. Een organisatie, niet voor bagpackers, dus meer geschikt voor onze leeftijd.

Via de site konden we ons opgeven voor een lightshow in Velzen. Hier heeft Fox een eigen bioscoop. In februari was het dan zover. Dan komen de kriebeltjes, is dit een reis voor ons, gaat het qua gezondheid lukken, is dit haalbaar? Gewoon op ons af laten komen!!

De lightshow was mooi. Jammer was dat men hoofdzakelijk info toonde van China en er maar korte tijd bij Tibet werd stilgestaan. Moest nog uitgebreid worden aangezien de reizen naar Tibet nog niet zo lang via Fox te maken zijn.
De info die men er gaf was wel ontzettend zinvol. Zorg dat je in goede conditie verkeerd, bereid je voor dat je zeker last zult krijgen van de hoogte. Drink veel onderweg. Zorg voor goed schoeisel. Pas je kleding aan. Neem eenvoudige kleding mee die je eventueel daar kunt laten, des te meer ruimte heb je voor souvenirs. Enfin, allerhande tips kwamen aan de orde.

Leuke tip welke ik onlangs kreeg was dat ik een condoom moest meenemen!! Natuurlijk was ik heel verbaasd, wat moet ik nou in hemelsnaam met een condoom op reis door Tibet (en dat op mijn leeftijd)??
Nou de uitleg is vrij plausibel: in Tibet waait het altijd, het is er ook erg stoffig door opwaaiend fijn zand. Als dit in je mobieltje komt kun je hem weggooien……. Dus vandaar de condoom, verpak hem hierin en je hebt er geen last van, hi hi hi….

Voor en na de lightshow kon men terecht bij de reisdokter, die we dan ook direct heb geraadpleegd over onze gezondheid. Volgens hem moet de ménière geen probleem vormen en zal ik net als ieder ander last kunnen krijgen van hoogteziekte.
Prikkies die nodig zijn voor China, Tibet en Nepal hebben we ook maar meteen laten zetten en daarmee stond eigenlijk ons besluit om deze reis te maken, reeds vast.
Kort daarna hebben we dan ook definitief geboekt.

Nog een leuke situatie had ik toen ik de reisdokter vroeg of mijn melk- en lactoseallergie een probleem zou vormen. Hij zei: “je zou kunnen proberen of je yakmelk kunt verdragen”, maar waar haal je nu yakmelk vandaan? Zou het niet weten. In ieder geval moest ik de reisleiding op de hoogte brengen. Inmiddels heb ik een andere kleine oplossing gevonden. Toen ik onlangs in Nijmegen een Tibetaanse winkel bezocht heb ik de eigenaar (uiteraard een Tibetaan) gevraagd of hij dit in zijn moeders taal wilde opschrijven zodat ik het de mensen in Tibet voor kan leggen. Wel heel bijzonder zo’n papiertje met Tibetaanse schrift. Is trouwens een hele mooi en sierlijk schrift.

Dit was een korte omschrijving van: “Hoe zijn we tot het besluit gekomen om te boeken”. Volgende keer meer…..

Groetjes, Dieny

  • 06 Juli 2010 - 16:35

    Cora:

    Leuk om deze voorbreidingen te lezen en dat verhaal van dat condoom is toch wel hilarisch, hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Brunssum

Mijn spirituele weg

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2010

DE WAARHEID.......

06 Oktober 2010

Laatste dagen

04 Oktober 2010

De rust van Nepal

03 Oktober 2010

Cultuurshock

03 Oktober 2010

Verder door Tibet
Dieny

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 17657

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 08 Oktober 2010

Mijn spirituele weg

Landen bezocht: