De Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu De Panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu

De Panda's

Door: DienyWinter

Blijf op de hoogte en volg Dieny

21 September 2010 | China, Chengdu

De tweede dag in Chengdu bezoeken we het pandareservaat. In dit reservaat wonen ca. 150 pandaberen. Wat een leuke koddige beesten zijn dat. Je kunt niet anders dan enthousiast zijn!

(Sorry als ik ietwat verward schrijf, is normaal niet mijn stijl maar ik heb last van de hoogteziekte en ben erg duizelig. Gaat wel weer over, maar tijdens deze berichten stoort het).

Verder!
We knipsen enorm veel foto's, die ik helaas niet erop krijg, weet ook niet waarom, maar die houden jullie nog tegoed. We hebben geluk, het heeft vannacht geregend en dan komen ze te voorschijn. Met te veel warmte zijn ze lui en verschuilen zich.

Penny is helemaal stapel op die beestjes en verteld er enorm veel over.

Na het bezoek aan het reservaat gaan we naar een brokaat-atelier. Hier mogen we e.e.a. uitproberen met de zijde draden, interessant.

Tussendoor wordt weer het nodige gegeten en we worden steeds handiger met de stokjes. Eten smaakt overigens heel goed.

Na een kort tukkie in het hotel worden we s;avonds weer verwacht voor een show en het avondeten. De show is heel erg leuk, alleen niemand van ons kent Chinees, dus je verstaat de grappen en grollen niet, alleen de gebarentaal.


Moet helaas ophouden mijn tijd zit erop.

Ik hoop dat ik me morgen beter voel en dat iemand me kan helpen met de foto's.

Sorry, groetje en tot morgen.

Dieny

  • 22 September 2010 - 11:09

    Sylvia:

    Hoi Dieny,
    hartstikke leuk om te lezen. Bijzonder hoor, maar aapjes kijken doen wij hier iedere dag ook (ha ha). Heel veel plezier nog op je reis en ik hou jullie in de gaten.
    heel veel groetjes van Sylvia

  • 22 September 2010 - 14:23

    Cora:

    Spannend......... ben zeer benieuwd naar de foto's, zeker van de panda's ( lijkt me geweldig om die in het echie te zien.
    Je gaat je vast snel beter voelen, moet wennen die hoogte natuurlijk.
    Amuseer jullie nog en we kijken uit naar een volgend bericht.
    Groetjes voor jullie beiden.

    René en Cora

  • 22 September 2010 - 18:13

    Jeannette:

    Nou, de kop is er dus af en meteen maar goed ook: stokjes, panda's etc. v.w.b. de stokjes ga ik nog wel een keertje in de leer bij jullie. De slaappil was een goed idee voor zo'n lange vlucht en is het met het eten aan boord gelukt volgens de "bestelling"? De foto's komen wel, er is altijd wel een computer"nerd" in de groep die jullie kan helpen. Het zou jammer zijn als er niets lukt maar dat komt aan het eind dan wel goed hoor. Tja, je bent in "the highest" of niet en acclimatiseren is een must. Sterkte ermee. Ben benieuwd naar het volgende verslag, ga zo door. Liefs vanuit (gelukkig zonnig) H'sluis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengdu

Mijn spirituele weg

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2010

DE WAARHEID.......

06 Oktober 2010

Laatste dagen

04 Oktober 2010

De rust van Nepal

03 Oktober 2010

Cultuurshock

03 Oktober 2010

Verder door Tibet
Dieny

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 17654

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 08 Oktober 2010

Mijn spirituele weg

Landen bezocht: