Aankomst in Lhasa (22-09-2010) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu Aankomst in Lhasa (22-09-2010) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu

Aankomst in Lhasa (22-09-2010)

Door: DienyWinter

Blijf op de hoogte en volg Dieny

22 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Niet te geloven, we zijn in Tibet, in Lhasa.
HET DAK VAN DE WERELD!!

Zal maar weer bij het begin beginnen....
Tijdens de vlucht van Chengdu naar Tibet vlieg je over de Tibetaanse bergen, een schitterend uitzicht, bergtoppen bedekt met sneeuw. We treffen het want het weer is goed te noemen.

Na aankomst op de vluchthaven volgt een uitgebreide check, keuring, hoe je het ook noemen wilt.
Maar we zijn doorgelaten, geen problemen.
De eerste voet op Tibetaanse bodem is heel indrukwekkend. Hier treffen we onze Tibetaanse lokale gids, Jimmy mogen we hem noemen. Ieder van ons krijgt als welkomsgroet een sjaal op de hals. Ik vind het ontzettend leuk dat ik een beetje "in de leer" ben geweest en op de juiste manier kan groeten, hetgeen hij met een glimlach accepteerd. Dan gaat het op naar Lhasa met de bus.

Onderweg komen we langs een heel aparte muurschildering teussen de rotsen, onze eerste Boeddha in Tibet, versiert met de vlaggetjes en de yak-boter kaarsen. Ook maken we kennis met de "primitieve WC" maar goed daar moet je overheen kijken, echt overheen kijken.

Aangekomen in Lhasa rijdt onze chauffeur langs de Potala, het paleis van de Dalai Lama. We worden er allemaal even stil van. Ik heb Jurgen al gevraagd me eens te knijpen, IK BEN ECHT IN TIBET. Heel indrukwekkend.

Vandaag staat er verplicht rusten op het programma (verslag gaat over gisteren toen ik me niet goed voelde)om te wennen aan de hoogte. Dat betekent, rusten, water, veel water drinken en verder je tempo aanpassen.

's-Avonds zijn we met een klein groepje door de stad gewandeld en zijn in het echte oude gedeelte van Lhasa terecht gekomen. Overal kleine winkeltjes, veel mensen op straat (het is vandaag volle maan-feest) en veel mediterende mensen in de typische klederdracht van Tibet.

Op een groot plein komen we uit bij de Jokhang-tempel, de oudste tempel van Tibet die we later zullen bezoeken, maar waar we wel alvast een voorproef krijgen van de sfeer die hier hangt, heel bijzonder, spiritueel en indrukwekkend. We zijn er echt allemaal stil van. Ik helemaal, aangezien er op dat moment een grote regenboog te zien was boven de tempel. Ik heb namelijk iets met regenbogen...

Later lekker gegeten, hetgeen hier overigens goed gaat, ondanks mijn melkallergie.
Als de anderen besluiten omlopend terug te gaan naar het hotel, ga ik met Arrol (de enige jongen die alleen in de groep zit)met een ritsha, Ik krijg gewoon medelijden met die man dus we geven hem maar wat extra. Wel moet ik mijn ogen dicht doen voor de manier waarop hij door het verkeer crosst, doodeng.
Ik besluit alvast te gaan slapen, waarna ik na enige tijd mijn husband binnen laat.
Slapen gaat hier ook prima. Naar omstandigheden is dit een goed hotel.

Genoeg over deze dag, morgen doe ik erachteraan.

Groetjes.



  • 23 September 2010 - 15:05

    Patrick Grothues:

    hallo Tibet gangers, zeer bijzonder!! knuffel

  • 24 September 2010 - 14:06

    Dick:

    Lieve Dieny, ontroerend om je verslag te lezen en een heel vreemd idee dat je daar bent waar ik zo veel over gelezen heb....
    Liefs, Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn spirituele weg

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2010

DE WAARHEID.......

06 Oktober 2010

Laatste dagen

04 Oktober 2010

De rust van Nepal

03 Oktober 2010

Cultuurshock

03 Oktober 2010

Verder door Tibet
Dieny

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 17654

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 08 Oktober 2010

Mijn spirituele weg

Landen bezocht: