tweede dag in Lhasa (23-09-2010) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu tweede dag in Lhasa (23-09-2010) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu

tweede dag in Lhasa (23-09-2010)

Door: DienyWinter

Blijf op de hoogte en volg Dieny

23 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Ben ik weer,

Vandaag bezoeken we de Potala. Een enormn indrukwekkend gebeuren. Jimmy onze gids vertelt enorm boeiend over de geschiedenis etc. Dan begint het trappenlopen. Voetje voor voetje, als een soort pelgrimstocht, iedere stap beneemt je de adem. Gelukkig zijn er meerdere plaatsen waar je even op adem kunt komen.
Eindelijk zijn we boven en gaan we de ruimtes in. Hier mag niet gefotografeerd worden. Wat we daar beleven is niet met een pen te beschrijven. Jurgen zegt dat hij zeer onder de indruk is. Hij is er gewoon stil van.

Aan het eind even bijkomen en tijd om een boek te kopen.

Hierna gaan we met de bus naar het Sera-klooster, waar de monniken in de tuin debatteren. Ook hier valt weer van alles te zien, mandala's en bibliotheken met geschriften. Ontzettend mooi.

Na de lunch gaan we dan nog naar een Tibetaans medisch centrum, was wel interessant maar hoefden niet perse voor ons.
Daarna naar het hotel waar Jurgen en ik besluiten om de verslagen te verozrgen en zodadelijk gaan we zelf de stad nog in omdat we geen puf hebben in een georganiseerde Tibetaanse avond met dans etc. Dat is zo toeristisch.

Enfin, mijn maag begint te rammelen dus ik kap ermee.

Misschien tot morgen,
Groetjes,

p.s. ik kreeg de foto's te zien op scherm maar kon ze niet overbrengen naar de site, misschien morgen met een PC-kenner.

  • 23 September 2010 - 14:25

    Jeannette:

    Ha, ik ben de eerste die reageert. Je moet die pc-kenner maar hééél snel vinden want na hetgeen je voor ons hebt opgeschreven begin ik toch wel erg nieuwsgierig te worden naar fotootjes (moet je mij horen, zelf vergeet ik het kabeltje mee te nemen). Geweldig dat je met de maaltijden geen probleem hebt en wat de wc betreft: blik op de besneeuwde bergen, Potala en neus dicht! Draai voor mij maar een rondje gebedsmolens.
    liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn spirituele weg

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2010

DE WAARHEID.......

06 Oktober 2010

Laatste dagen

04 Oktober 2010

De rust van Nepal

03 Oktober 2010

Cultuurshock

03 Oktober 2010

Verder door Tibet
Dieny

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 17657

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 08 Oktober 2010

Mijn spirituele weg

Landen bezocht: