2de helft van het programma - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu 2de helft van het programma - Reisverslag uit Brunssum, Nederland van Dieny Winter-Tasma - WaarBenJij.nu

2de helft van het programma

Door: DienyWinter

Blijf op de hoogte en volg Dieny

18 Augustus 2010 | Nederland, Brunssum

Hoi, hoi,

Iedereen is wel zo ongeveer weer “back in town” dus ik laat weer eens iets van me horen.

Jürgen en ik tellen de weken af, het gaat nu rap ernaar toe. Spannend hoor!
We beseffen ons dat het wel een heel bijzondere reis gaat worden. Reacties om ons heen zijn dan ook: “oh wat geweldig”, of “mag ik niet mee?”
Nou, door de reisverslagen hoop ik jullie een heel klein beetje sfeer te kunnen laten proeven, ik zal mijn best doen. Inmiddels weet ik ook hoe ik foto’s kan toevoegen, dus ik zal Jürgen, vragen om wat mooie kiekjes!

Mijn vakantie (Jürgen moest werken) heb ik hoofdzakelijk benut om me voor te bereiden, dingen te regelen en achterstallig onderhoud (verfwerk) aan het huis te verrichten en de weekenden hebben we benut om te gaan wandelen, hetgeen achteraf gezien ook maar goed was. Terwijl ik na een wandeling mijn schoenen uittrok, kwam ik tot de ontdekking dat de zool compleet losliet. Later bleken die van Jürgen hetzelfde euvel te hebben. Nou, het is maar goed dat het hier gebeurd is, zie het al helemaal voor me!
Och ja, op sokken door Tibet is weer eens iets anders, hi, hi….
Inmiddels zijn ze gerepareerd en ingevet, dus klaar voor gebruik. De stapeltjes kleding en andere dingen die persé mee moeten, beginnen ook te groeien. Documenten zijn aangevraagd, dus….. nog eventjes wachten Dieny!

Vorig verslag heb ik iets vertelt over het eerste deel van de reis, nu zal ik het vervolg beschrijven vanaf Nepal.

Dag 11 zullen we in de morgen de grens met Nepal passeren bij Kodari en dalen we af naar de Kathmandu-vallei. Onderweg naar de stad Kathmandu maken we stoppen bij de “Stad van de Gouden tempels” Bhaktapur.

Dag 12 wordt benut om alle bezienswaardigheden van Kathmandu te bekijken, de schitterende paleizen, tempels en pagodes en bezoeken we het indrukwekkende bedevaartsoord Pashupathinath met de meest heilige Shiva tempel van Nepal aan de heilige Bagmati rivier. Dit is tevens de plek waar de crematies plaatsvinden en de Saddhu’s (heilige mannen) zich bevinden.

Dag 13+14 zullen we aan de rand van het natuurreservaat Chitwan verblijven, waar tal van beschermde diersoorten leven en we de mogelijkheid krijgen om op de rug van een olifant door de dichtbegroeide jungle te trekken, een spectaculaire safari!

Dag 15+16 rijden we door de natuur met bergpassen en watervallen naar Pokhara, gelegen aan het Phewameer. Hier krijgen we volop de gelegenheid om te wandelen en de omgeving te verkennen, die ontzettend mooi moet zijn met zijn bananenplantages en prachtige natuur.

Dag 17 rijden we terug naar Kathmandu door het indrukwekkende landschap.

Dag 18 bezoeken we de zusterstad Patan, ook wel “stad der schoonheid” genoemd met Durban Square, het koninklijk paleis en het klooster Kva Bahal, ook wel “Gouden tempel” genoemd.

Dag 19 krijgen we nog de mogelijkheid om de laatste inkopen te doen en in de middag vertrekken we naar de luchthaven, waarna we dan op dag 20 hopelijk gezond en wel en boooooooordevol met indrukken zullen landen op Schiphol.

Als ik het programma nog even de revue laat passeren, realiseer ik me dat het wel enorm veel indrukken zullen zijn.
Hier zullen we jaren op kunnen teren…….., lijkt mij zo…… de tijd zal het leren…

Groetjes, Dieny

  • 19 Augustus 2010 - 12:02

    Dick :

    Lieve Dieny,
    Zo, dat is nog eens een programma! Heftig... bepaald geen vakantietrip.
    Het gaat er nu inderdaad snel van komen, dat vertrek. Nog 30 dagen! Dat is aftellen.... Je beschrijving van de reis maakt nieuwsgierig en ik hoop dat jullie alles in goede gezondheid kunnen meemaken. Ook al ga je niet als jonge backpacker, je zult toch een rugzak meedragen en de paden waarover je loopt zullen natuurlijker zijn dan hier in het westen. Bovendien zijn jullie best lang op grote hoogte. Goed dat jullie schoenen weer in orde zijn. Zo te zien hebben jullie weinig tijd om te rusten en te luieren en is het werkelijke doel dan ook onder te dompelen in de Tibetaanse cultuur. Hoe vol en rijk van indrukken zul je terugkomen – je schrijft het zelf al - en hoezeer zullen al die ervaringen de rest van je leven bij je blijven. Pure rijkdom.
    Veel voorpret voor jullie beiden.
    Dick.

  • 24 Augustus 2010 - 17:58

    Hoi Dieny En Jurgen:

    Nog maar even en jullie kunnen gaan genieten van deze mooie vakantie. Wij zijn benieuwd naar de foto's van Jürgen die ongetwijfeld erg mooi zullen zijn. Veel plezier en voorpret gewenst, groetjes Elly en Hans

  • 05 September 2010 - 08:27

    Hedy:

    Hoi Dieny en Jürgen.
    Jeetjes wat een mooie reis/beleving zal dat gaan worden voor jullie. Geen moment om je te vervelen. Ben zeer benieuwd naar je verslag en de foto's. Hihi volgens mij zijn jullie NA Tibet toe aan vakantie om alle indrukken te verwerken. Van deze kant alvast een hele fijne vakantie toegewenst voor jullie.( heb bang dat ik het anders vergeet) Kom gezond weer terug. Liefs hedy

  • 15 September 2010 - 06:16

    Henny:

    hoi dieny. nog 4 dagen en dan is het eindelijk zo ver. Zolang naar uitgekegen en op voorbereid. Roger en ik hopen dat jullie een hele mooie reis zullen mogen beleven en veel nieuwe indrukken op mogen doen.
    Een hele goede reis en gezond weer thuis!

    henny en roger lemaire

  • 16 September 2010 - 11:02

    Marion:

    Beste Dieny en Jürgen,

    ik wens jullie een hele mooie reis toe.

    Gr van Marion

  • 17 September 2010 - 21:15

    Jeannette:

    Hallo lieverds,

    Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover! Ik geloof dat ik, als ik in jullie schoenen zou staan, buikpijn van de spanning zou hebben. Dat ik jullie de meest fantastische vakantie van de wereld gun en een goede reis en ook weer thuiskomst spreekt vanzelf. Ik heb de site van Fox nog even bezocht vandaag om plaatjes te kijken en ik kan alleen maar denken: dat wil ik ook allemaal zien en beleven. Dus: ga er voor met heel jullie hart en leg alles op die gevoelige plaat vast want daar moeten de thuisblijvers het van hebben!! Dat deze reis jullie beiden alles brengt wat je er van verwacht,
    liefs, Jeannette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Brunssum

Mijn spirituele weg

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2010

DE WAARHEID.......

06 Oktober 2010

Laatste dagen

04 Oktober 2010

De rust van Nepal

03 Oktober 2010

Cultuurshock

03 Oktober 2010

Verder door Tibet
Dieny

Actief sinds 14 April 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 17657

Voorgaande reizen:

19 September 2010 - 08 Oktober 2010

Mijn spirituele weg

Landen bezocht: